Toszkánai ingatlanok, egyszerűen, érthetően - magyarul

Olaszingatlan

Olaszingatlan

Indul az Olaszingatlan Blogja

..bemutatkozom

2021. február 06. - Olaszingatlan

Vettem egy házat. Toszkánában. Mindent összevetve nem meglepő hisz ez a kilencedik ingatlan amit vásárolok – a első nyolcból nyolcat el is adtam – de mégis, így a COVID járvány kellős közepén, egy faluban amelyben előtte soha nem jártam, és olyan eladóktól akikkel az ajánlattételem pillanatáig (és utána sem) nem is találkoztam....? Ez bevallottan talán egy picit rendhagyó, de ettől lesz izgalmas az élet  Szóljon tehát ez a blog az én kis Toszkánai házamról, kövessük a projectet a megvásárlástól a felújításon át a hasznosításig. Örülnék, ha jönnének commentek, hisz a visszajelzés nekem egyfajta útmutatás is lesz. Kezdjük tehát az elején...nagyon az elején. 

img_5118.jpeg

Hogy kerültem én ide? Mit csinálok itt; és egyáltalán ki vagyok én?

Nem akarok önéletrajzot írni, de szoktátok kérdezni, tehát következzen egy rövid összefoglaló: Svédországban születtem, magyar, 56-os szülők gyermekeként. Gyerekkoromban, 10-évesen Németországba kerültem bennlakásos gimnáziumba. Érettségi után Münchenben maradtam, ahol jogot majd politológiát tanultam. Münchenben kezdtem el dolgozni, sőt az első feleségem is Müncheni volt, tehát fiatal felnőttként egy teljesen „német” életet éltem. Egy pár (talán három?) gyerekkori Balatoni nyaralástól eltekintve 2000-ben jöttem először Magyarországra egy Londoni székhelyű multicég Kelet-Európai igazgatójaként. 2007 végéig Budapesten éltem, de az év végén akkori második, már magyar feleségemmel és kislányunkkal visszaköltöztem Svédországba, ahol rövidre rá második gyerekem is megszületett.

2012-ben újra vissza Magyarországra és Budapestre, de már csak rövid időre, mert már 2014-ben, kezdődött az, ami itt mérvadó lesz: a „toszkán kaland”:

img_8401.jpeg

Culinarium

Párommal, Vikivel barátoknak rendeztünk egy toszkán nyaralást, mely lényege az volt, hogy kibéreltünk egy gyönyörű, medencés villát (12-en voltunk, tehát a költségeket szépen el tudtuk osztani), és minden nap csillagtúra szerűen bejártuk Sienától Firenzén át a tengerpartig Toszkánát, de úgy, hogy mindenhol borászatokat, kis termelőket, henteseket, sajtkészítőket, és persze jobbnál jobb vendéglőket látogattunk. Nagyon jókat ettünk és ittunk, és egy kellemes csapatban élveztük a „la Dolce Vita”-t a mindent átható mediterrán életérzést.

Röviddel hazatérésünk után már kaptuk a hideget és meleget azoktól a barátoktól ismerősöktől, akik nem kaptak helyet ezen a túrán. Elhatároztuk, hogy megpróbáljuk életformává tenni ezt a tevékenységet, és elkezdtünk toszkán gasztrotúrákat organizálni, és mindenkinek aki akart, lehetővé tenni ezt az aktív nyaralási formát. A siker nem váratott magára. Már két évre rá a TV-ben voltunk, és két évadnyi „Édes Élet Toszkánában” sorozatot forgattak velünk és rólunk, de ami fontosabb, hogy rengeteg kedves emberrel ismerkedtünk meg az évek folyamán, és a mottónk szerint „érdekes és értékes közösségeket” alkottunk a vendégeinkkel, amelyek közül rengeteg a visszajáró. A Culinariumról itt tudtok többet olvasni: www.culinarium.hu

culinarium_cooking.jpeg

Apollo Viareggio 

2016-ban megnyitottuk az Apollo Viareggio szállodánkat a toszkán tengerparton, hogy jobban el tudjuk szállásolni a Culinarium vendégeit. Az Apollo közvetlenül a vízparton, úgyszólván egy lábbal a homokban található. Egy gyönyörű századeleji villa szép pálmafás kerttel. Összesen csak 8 szobánk van, így a Culinariumból megszokott közvetlen családias hangulatot a nyári szállásvendégeknek is nyújtani tudjuk, mert az Apollo nyáron, amikor gasztrotúrákhoz bevallottan túl meleg van, egy „rendes” szállodaként működik, ahol gumikacsás, labdás, matracos családok nyaralnak, élvezve azt, hogy bármi kérdésük, kérésük van, magyarul tudunk nekik azonnal segíteni, legyen ez kirándulások szervezése, asztalok foglalása, vagy csak a megfelelő strandfürdő kiválasztása. Az Apollo honlapja itt: www.apolloviareggio.com

 

Na és az Olaszingatlan.com?

A 2020-as év sokunknak hozott váratlan változást. A világon végig söprő COVID járvány a turizmust, és benne (mondhatjuk, a közepén) a Culinariumot meg az Apollo szállodát finoman kifejezve „negatívan érintette”, vagyis el kellett búcsúznunk egyrészt úgy egymástól (Viki Magyarországon töltötte a karantént) mint a bevételünk nagyon nagy hányadától. Tavasszal még fogalmunk sem volt, hogy meddig tart ez a járvány, és hogy tudjuk-e egyáltalán újjáéleszteni a megszokott életünket.

Nem vagyok hivatalos ingatlanügynök (ám kétlem, hogy ennek van-e létjogosultsága, hisz sok országban teljesen szabad szakma), nem vonzott ez a pálya anno, de két nagy ingatlanfejlesztő cégnél, egy Chicagoi- (Golub) és egy Londoninál (IWG) dolgoztam vezető beosztásban összesen majd 10 évig, és emellett, ahogyan fent említettem már 8 ingatlant, 5 házat és 3 lakást, vettem, újítottam fel, és adtam el, így nem áll távol tőlem a tematika; így született márciusban az Olaszingatlan: Toszkánai ingatlanokat keresek fel, beszélek meg a tulajdonossal, és hirdetem meg. Amikor érdeklődők jelentkeznek, és közösen kiválasztottuk a nekik megfelelő pár ingatlant, megszervezek nekik egy bemutató túrát, amelyben meglátogatjuk az ingatlanokat, beszélünk a tulajdonosokkal, és ha aktuális, ajánlatot adunk.

Az ingatlan vásárlás Olaszországban egy nagyon formalizált dolog. Lépésről lépésre kell haladni betartva a törvényben lefektetett szabályokat. Itt egy olyan valakinek, aki nem beszéli a nyelvet és nem vásárolt még itt ingatlant, valószínűleg nehézségei keletkeznek. Egyrészt erre vagyok én, hogy nektek ebben a folyamatban segítsék másrészt pedig erre született ez a blog hogy bemutassam nemcsak a saját példámon hanem általános szövegekben is az ingatlan kínálatot és az ingatlanszerzés folyamatát itt Toszkánában.

Néha kapok kéréseket, hogy segítsek Szicíliai vagy Római ingatlanok felkeresésében, de ezeket sajnos nem tudom vállalni hisz azokat a területeket nem ismerem. Nem hiteles, ha egy ingatlanos azt állítja magáról, hogy ő mindenhez ért és bárhol tud kollégákon keresztül ingatlanokat szerezni; ez általában nem vezet eredményhez.

A földrajzi terület, amelyen dolgozom az Ligúriának a legkeletibb része (La Spezia tartománya), valamint Toszkánának az északnyugati része valahogyan Firenzetől nyugatra és dél felé kb. Elba szigetéig. Itt ismerem a piacot, ismerek szakembereket és meg tudom előre személyesen látogatni az eladó ingatlanoka

Gondolom elég ennyi bemutatkozásnak; ha viszont kérdése lenne valakinek, szívesen válaszolok. A következő bejegyzés már a Kis Toszkán Házamról fog szólni.

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr5716417890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása